A Mi is olvasunk, csak másképpen programsorozat 5. találkozója
Van-e és ha igen, mi a szerepe, rohanó világunkban a pedagógus személyiségének, egyéniségének a kultúra terjesztésében, közvetítésében?
Előadó: Kovács Józsefné nyugdíjas tanár, nyelvművelő
„A nevelés kulcsszereplője a pedagógus. Magatartása, elvei, érzelemvilága, következetessége meghatározzák munkájának eredményességét. …
Első helyen a szeretetet kell említenem. Véleményem szerint csak az menjen pedagógusnak, aki szereti az embereket, különösen a gyerekeket. …
Szorosan ehhez kapcsolódik az empátia. Sokan gondolják úgy, hogy nehéz pedagógusnak lenni. Ez igaz, de belegondolnak-e sokan abba, hogy milyen nehéz gyereknek lenni? Mennyi mindennek és mennyi sok embernek kell megfelelni? …
A dicséret szárnyakat ad. Több pszichológiai kísérletben bizonyították, hogy akit dicsérnek, az jobban teljesít, mint akit elmarasztalnak. …
Mindent lehet szórakoztatóan tanítani. Nem szokták pedagógiai értékként említeni, én azonban úgy gondolom, és pályám során sokszor tapasztaltam, hogy a humorérzék milyen hasznos vonása a pedagógiai magatartásnak. …” (Méhes Vera: A pedagógus)
- A Somogyi-könyvtár Hangoskönyvtára
2013. május 10.